Wednesday 27 July 2016

Kuhu? Kui kauaks? Kuidas?

Kuna ma juba eelmine nädal suutsin päris mõnda šokeerida ja positiivselt üllatada, siis ma nüüd üritan mõlemat osapoolt veidi valgustada, et ei tunduks, et ma justkui pea ees tundmatusse hüppan. No muidugi mul ei ole olnud enne sellise reisimisega kogemusi ja samas ma ka ei tunne kedagi isiklikult, kes oskaks mind valgustada, seega mingis mõttes on see suht tundmatusse minemine. Aga just see mind tõmbabki, et ma ei pea mingit kindlat plaani ja kellaaegasid jälgima. Ma küll plaanin oma asju veidi ette, aga samas tahan piisavalt paindlik olla, et kui mulle kusagil täiega meeldib ja tahan veel kauemaks jääda kui esialgne planeeritud aeg, siis ei teki sellest mingit paanikat. Eestlasena on mul enamus Kesk-ja Lõuna-Ameerika riikides õigus viisavabalt vähemalt 90 päeva viibida. No ma usun, et päris 3 kuud ma ei plaani kusagile jääda, kuna ma tahaks ikkagi võimalikult palju näha. Mul küll otseselt pole ka kuhugi kiiret, kui ainult fakt, et mu pass aegub 2017a sügisel ning 6 kuud enne seda võib tekkida probleeme väljaspool Euroopa Liitu reisimisel, aga samas kui väga häda, siis saab seda ka igas Eesti konsulaadis uuendada. No millegipärast ma ikka arvan, et umbes kevadega ma üritan lõpetada seda seiklust, aga samas ma ei luba ei endale ega kellegile teisele midagi, sest ma ei tea ju kindlalt, mis mind ees ootab. Mul on reisikindlustus aastaks tehtud (juuni 2017), seega kui ma tõesti ei taha oma £10m ravikulusid tuulde lasta, siis ma tõesti ehk seiklen edasi, et ehk saan pinnu kusagilt, mida kirurgiliselt eemaldada.

Nii, mu reisialgusest siis.

Ma alustan reisimist 13.september 2016 kui lendan Washington DCst Mexico City'sse. Olen seal 3 päeva ühes kesklinna üüritud toas, mille ma leidsin Airbnb'st (www.airbnb.com). Kes ei tea, mis Airbnb on, siis võin julgelt soovitada. Ma olen seda ise paar korda kasutanud reisides ja säästab tunduvalt rohkem raha kui hotellid. Nimelt leiab sealt inimeste enda kodudes väljaüüritavaid tube, majaosi, terveid maju ja kortereid. Näiteks kui sa elad 3-magamistoaga korteris ja sa ainult kasutad kahte ning see kolmas on veidi eraldatud või en-suite (eraldi vannitoaga), siis sa võid seda justkui hotellitoana vãlja üürida. See on hea lisasissetulek ja kui sulle meeldib uute inimestega tutvuda ning vaheldus, siis on see parem lahendus kui ühte igavat korterinaabrit pikaajaliselt taluda. Kui ma Gran Canarial käisin, siis ma leidsin Airbnb kaudu endale terve bungalo nii odava hinna eest, et ma elusees poleks sellise raha eest saanud kusagil hotellis isegi ühte ööd olla. Islandil ma olin ühe pere villas, kelle lapsed olid täiskasvanud ja kodust välja kolinud, seega neil oli 3 vaba tuba, mida nad välja üürivad turistidele. Selline lahendus annab hea vabaduse valida üüriaegu ja hooajati hindu vahetada, kuid tihtilugu on isegi kõige kallimad hinnad kordades odavamad kui kusagil hotellikuurortis. Mulle isiklikult see variant meeldib, sest tihtilugu need inimesed, kes oma kortereid/maju lisasissetulekuallikana kasutavad, on väga abivalmid ja igati külalislahked. Näiteks Islandil mu võõrustajapere tõi ja viis mind lennujaama oma autoga. Gran Canarial mu itaallasest võõrustaja viis mind sööma. Mul siiani pole ühtegi halba kogemust olnud. Kui leiad endale huvipakkuva võõrustaja, siis alati saab nende kohta tagasisidet lugeda teistelt külastajatelt ja ise ühendust võtta, et uurida nende kohta või näiteks uurida mingi koha kohta, mis sind huvitab, et teada kui kaugel nad sealt elavad ja kuidas transpordiga lood on, et see otsustamisel aitaks. Mexico City's ma peatun ühe kunstnikest paarikese juures, kes olid mulle valmis oma check-in ajaga vastu tulema, sest ma saabun palju varem sinna kui nad on tavaliselt valmis vastu võtma. Ja ma maksan £9/  öö ehk siis pea 11€! No see on ju praktiliselt poolmuidu! Kuna ma ikkagi reisin eelarvega, siis Airbnb on minu jaoks ideaalne lahendus, kui mul just vabatahtlikuprojekti asukohariigis pole. Mehhikosse ma väga pikalt ei plaani jääda. Mexico Cityst ma lendan 3 päeva hiljem Cancuni, mis on Mehhiko lõunaosas ja täiesti turistikas. Tavaliselt, kui keegi ütleb, et nad on Mehhikos kainud, siis on see tihtipeale Cancun, kuna see on nii Euroopa kui USA turistide lemmikpaiku....rand, hotellikuurortid ja ööelu. No Mehhiko Miami ühesõnaga. Cancunis veedan ma ka 3 päeva ehk nädalavahetuse. Mul tuleb ka üks sõber USAst sinna selleks ajaks, seega on see justkui seltskondlik puhkus. Me taaskord leidsime Airbnb'st ideaalse rannakorteri suht olematu hinna eest sellise koha kohta. Peale sealset väikest 'puhkust' siirdub tema LAsse tagasi oma rutiinsesse ellu ja ma saan Cancunist võtta ööbussi Belize'. Belize on esimene Kesk-Ameerika riik, kus ma plaanin vähemalt 2 nädalat olla. Sinna sain ma endale ka vabatahtlikutöö, mis korvab mu elamiskulud. Nimelt lähen ma abiks ökohosteli ülesehitamisele, kus ma abistan peamiselt koristustööde ja turistide (enamasti teised seljakotituristid) majandamisega. See hostel on nii öko, et mul pole lubatud ühtegi keemiat kasutada ehk siis šampoone-kreeme pole mõtet vedada. Nad teevad seal kõik ise kookostest ja kohalikest troopilistest taimedest. Minu jaoks tundus see piisavalt väljakutsuv. Eriti, kuna ma ise olen suht tundliku nahaga ja aastaid igast erinevaid apteegitooteid kasutanud, et vähegi oma kuiva nahka kontrolli all hoida, siis tahan näha, mis muutusi täielik orgaaniline lähenemine toob. Eks ma hoian teid oma pH tasemega kursis kui aeg sinnamaale jõuab.

Kust ma vabatahtlike projekte leian?

Www.workaway.info

See on koht, kus iga inimene saab endale teha konto (seal on väike aastane liikmemaks) ning ligipääsu üle maailma erinevatesse kohtadesse, kus lahkelt vabatahtlike vastu võetakse. Ei pea minema läbi organisatsiooni ja tuhat erinevat paberimajandust täitma, et kellegile abiks olla. Põhilised kohad, kus vabatahtlike vajatakse, on farmid, hostelid, erinevad projektid, vaeste külade koolid, orbudekodud ja loomade varjupaigad. Ka see ökohostel, kus ma Belize's peatun, tegeleb kodutute loomadega. Neil on seal hetkel 9 koera...paradiis minu jaoks!!!

Kuidas WORKAWAY töötab?

Ühesõnaga on võimalik leida erinevaid projekte üle maailma ja võtta nendega ühendust.. Tavaliselt nad tahavad vähemalt 2 nädalat varem teada, millal sa täpselt tuled ja kui kauaks plaanid jääda. Sa saad oma workaway kontol ülesehitada ennast tutvustava profiili, mis on nähtav kõikidele võõrustajatele. See töötab justkui Airbnb aga sinu abi vahetatakse sinu ülalpidamise vastu ehk keegi ei pea kellegile miskit maksma. Tavaliselt on nõutud 20h nädalas tööd ehk 4h päevas (nädalavahetused tihti vabad), mis jätab sulle piisavalt aega, et ringi käia ja tutvuda kultuuriga ning edasisi plaane teha. See on väga hea lahendus just minusugusele, kes soovib näha pigem iga kultuuri realistliku elukorraldust ja tutvuda pärismaalastega, kes oskavad kõige paremini juhatada, soovitada ja tutvustada uusi huve. Ja muidugi parim viis leida sarnaste huvide ja marsruudiga inimesi. Sellisest äraelamisviisist õpib kindlasti palju ja kunagi ei tea, milleks miski kasuks võib tulla tulevikus.
Minuga on ise ühendust võtnud üks hostel Nicaraguas ja külalistemaja Ecuadoris, kes mõlemad pakkusid mulle vabatahtlikutööd ajal, millal ma nendesse riikidesse ükskord jõuan. Nimelt, seal Workaway kontol sa saad lisada oma profiili kõik riigid, mida plaanid külastada, seega vastavad projektid saavad sinuga ka ise ühendust vötta, kui sa neile huvi pakud. Ju ma siis olen huvitav! Ja nad kõik on väga vastutulelikud ehk keegi ei nõua sinult, et sa neile kohe kindla kuupäeva ütleksid (kuid samas siiski veidi ette teataksid oma saabumisest) ja täpset pãevade arvu, kui kauaks plaanid jääda. Näiteks, ma ūtlesin oma Belize projektile kohe, et plaanin vähemalt 2 nädalat olla, kuna ma tahan enne näha, kuidas mul seal meeldib ja siis juba seal olles planeerida, kuidas ma järgmisesse riiki reisin, sest seal olles on mul rohkem ligipääsu asjakohasele informatsioonile ja inimestele, et kuidas ja kuhu on soovitatav järgmiseks liikuda ning vastavalt sellele hakkan oma järgmist projekti otsima. Kuna ma plaanin järjest lõunapoole liikuda, siis arvatavasti mu järgmised sihtkohad on Guatemala ja Honduras. Nii et jah, ma ise maksan ainult ma reisimise eest ehk kõiksugused lennupileid jne.

Loodan, et mõnel on süda rahulikum nüüd ja ehk keegi leidis hea idee oma pikema suvepuhkuse sisustamiseks tulevikus.

Järgmine kord kirjutan oma eelarvest ja kuidas ma reisiks valmistun ehk mida on ellujäämiseks vaja sellise reisimise puhul.

Kuuldavuseni

K.

No comments:

Post a Comment