Wednesday 24 August 2016

3 nädalat stardini!

Möödunud on üsna mitu nädalat ning lähenema hakkab aeg kui mul on vaja hakata oma asju pakkima ja kindlad plaanid paika panna. Siiski on veel pea 3 nädalat jäänud, kuid aeg teadupärast lendab. Eriti just nüüd ma tunnen kui kiirelt mu 2 kuud USAs on möödunud. Muidugi ma olen siin päris palju jõudnud käia oma perega ja veidi rohkem ka USA näinud ning teinud asju, mida enne pole olnud võimalust teha. Mulle meeldib olla aktiivsetest inimestest ümbritsetud, kes mind ka motiveerivad ja kaasavad oma tegemistesse, kuna ma olen oma natuurilt üsna mugav inimene, kes end ikka omaalgatuslikult väga kusagile lasketiiru (jah, käisin paberit tapmas!) Ei aja või ei sõida 3 tundi, et randa minna.  Ma jõuan veel vahepeal ka Miamis ära käia, kuna mul üks peolembene sõbranna tuleb külla Inglismaalt ning esimest korda USAs, seega vaja ikka rohkem kui Washingtoni ja Virginiat näha 10 päeva jooksul...või noh, rohkem murtuid südameid Ameerikasse jätta. Oh neid eestlannasid küll!

Mul on aega olnud siin veidi ka oma Workaway'ga tegeleda ja on olnud vähe plaanide muutusi tänu asjaoludele, mida keegi kontrollida ei saa...ILM! Veidi aega tagasi käis üle Kesk-Ameerika torm, mis on päris palju põhjapoolseid riike korralikult laastanud, seega mu ökoprojekt Belizes on tõsise kahtluse all, sest see hostel olla täiesti pilbasteks ja ma tean, et see kuu nad kedagi sinna ei võtnud.  Ma küll üritasin nendega ühendust võtta aga kuna neil puudub seal internet ja nad arvatavasti hetkel üritavad päästa, mis päästa annab, siis pole ma saanud kinnitust kas nad siiani vabatahtlikke otsivad. Kindlasti lisakäed kuluvad neile hetkel ära aga samas on see siiski lisavastutus kellegile öömaja pakkuda...eriti kui endalgi suht puudub kindel katusealune. Igatahes olen ma paari teise kohaga üritanud ühendust võtta. Kui ma sealt mingit positiivset vastukaja peagi ei kuule, siis arvatavasti reisin ma lihtsalt Belizest läbi ja suundun sealt Guatemalasse, kus mind ootab kindel projekt inglise keelses koolis, mille ma leppisin kokku oktoobriks, aga arvatavasti ei teki ka probleeme kui veidi varem asjalik tahan olla.

Minu reisimislistis on hetkel 18 riiki + 3 Kariibi saart, mida võimaluse korral tahaksin külastada. Mind ennast hirmutas ka veidi see riikide arv, aga samas ma ei tahaks lihtsalt millestki üle hüpata kui see nagunii teepeale ette jääb. Mul on hetkel 7 kindlat vabatahtlikuprojekti ja kõik nad on minuga ise ühendust võtnud ning olnud väga vastutulelikud mu ebakindlate vastuste suhtes. Ebakindel selles suhtes, et ma ei ole osanud kellegile anda kindlat aega, millal ma sinna riiki jõuan. Need olemasolevad projektid on:

Guatemala - inglise keele õpetaja
Nicaragua - noortehostelis baariabi (küsimärgiga, kuna nad soovivad vähemalt kuuks ajaks)
Costa Rica  - hostelis receptionist
Colombia - inglise keele õpetaja
Ecuador - külalistemajas receptionist ja abi külalistega. Samuti elavad seal mu siinse pere sugulased, kes on valmis mind majutama ja abistama kui mul reisimiseks rohkem aega on vaja.
Tšiili - rannahostelis abi igast võimalikes toimetustes
Uruguay - noortehostel VÕÎ hobusefarm (olen sealt riigist 2 pakkumist saanud)

Samuti tean, et ega ma kõigis riikides ei jõua vabatahlikutööd teha, sest enamus kohti tahaksid siiski vähemalt kahenädalast pühendumist, seega tuleb mul mõndasid riike lihtsalt lūhiajaliselt kūlastada. Nagu ma Mehhikos olen nädal aega ainult ringivaatamiseks. Kuigi Mehhiko on ülisuur, läheks mul seal kõige nägemiseks vähemalt 2 kuud, kuna seal peaks ikkagi lendama, seega ma eelistan väiksemaid riike vabatahtlike projektideks, seega jõuan ma samal ajal seal ringi käia maad mööda. Arvatavasti sama juhtub mul ka Brasiiliaga, kuna ma olen sealt juba 2 küllakutset saanud inimestelt, kellega olen varemalt USAs tutvunud (teised lapsehoidjad). Ma kindlasti kasutan seda võimalust, kuna Brasiilia on taaskord nii lahmakas ja kõige kallimaid riike Lõuna-Ameerikas, seega tuleb kõik kutsed vastu võtta. Õnneks mulle ei meeldi kellegile tüliks olla, seega pole karta, et ma kuhugi nädalateks sisse kolin.

Vot sellised on lood. Minu selle nädala eesmärk on oma esimese lennu eeltöö teha, kuna ma lendan Baltimore'st, mis asub teises osariigis ja siit Virginiast tunni aja kaugusel (kui liiklus hea on...tavaliselt pole!). Muidugi on mu lend ka veel kell 6 hommikul, seega tuleb mul arvatavasti sinna päev varem minna ja majutus leida üheks ööks ning sealt taksoga varahommikul lennujaama, mis kindlasti tuleb ikka tunduvalt odavam (kuigi Baltimore pole üldse odav) kui siit kodust UBER võtta. Aga eks ma pean end harjutama sellega, kuna kõik odavamad lennud on väiksematest lennujaamadest varahommikuti või hilisõhtuti, seega ma usun, et see kogus raamatuid, mis ma jõuan läbi lugeda lennujaamades, on kordades rohkem kui kogu kohustuslik kirjandus kooliajal. Fun fun funnnn!

Kuuldavuseni,

K.



No comments:

Post a Comment