Thursday 2 March 2017

Maailma keskpunktis ehk Mitad del Mundo

Nii, t2na oli mu esimene vaba p2ev ja otsustasin 2ra k2ia ekvaatoril. Ma pidin tegelt juba eile minema Briti neidudega, aga siis tuli v2lja, et ma pean t66tama hommikuvahetuses, seega tuli mul see plaan edasi lykata yhe p2eva v6rra. Igatahes t2na k2isin 2ra. Olin eelnevalt kuulnud erinevaid kogemusi sealt, et kes olid ylisillas ja oli ka neid, kes ytlesid, et hullult ylihinnatud. Minu isiklik kogemus: Mul on hea meel, et 2ra k2isin, kuna sain isiklikult tunda gravitasioonimuutust ja oma pead vaevata kysimusega, et kuidas see kuradi muna sinna naela peale pysti j22b :D Igatahes tegemist on ysna suure alaga, mis on v2ravatega ymbritsetud. Sissep22s maksis sinna $7.50 v6i $10 VIP (saab omal valikul shokolaadi kaasa). No need, kes mind h2sti teavad, siis shokolaad on minu jaoks piisavalt m6juv p6hjus, et $2.50 rohkem maksta :D Nii ma siis sisenesin VIPina maailma keskpunkti ehk ekvaatorile. Selles alas oli mitu kunstigaleriid, planetaarium, muuseumeid, mitmeid kohvikuid ja palju suveniiripoode. Esimesena siirdusin siis ma k6ige t2htsamasse muuseumisse ja vaatetorni, kuna VIP piletiga oli mul sinna sissep22s. Nii kahju, et mul telefoni ega mingit kaamerat polnud...nii ilus vaade oli sealt. Pealegi joppas mul t2iega ilmaga, sest meil on siin mitu p2eva j2rjest sadanud vihma ning t2na oli l6puks t2iesti p2iksepaisteline ilm. Peale seda vaatetorni l2ksin shokolaadimuuseumi, kus tehti lyhike sissejuhatus shokolaadi tootmisesse ehk kakaoubade korjamisest kuni jahvatamiseni. Sain ka proovida kuivatatud ja r6stitud kakaouba. No maitses nagu brikett :D ma pole enne briketti s66nud aga samas briketi keskel yles kasvanud, seega ma eeldasin, et see maitseb t2pselt sama kuiv ja veidi m6ru. Sealsamas myydi ka sedasama shokolaadi, mis ma piletikassast kaasa sain (50g tahvel), kuid maksis $3.50, seega p6him6tteliselt dollar s22stu oma VIP piletiga. Hea diil!
Igatahes peale maiustamist (ilmselgelt pidin ma seal ka orgaanilist kakaod proovima, sest ma k2isin eile j6usaalis ja nyyd j2rsku mul k6ik maailma maiustused lubatud :D) siirdusin ma ekvaatorijoonele ehk sellele kollasele joonele, mida m66da peab silmad kinni k2ima, et saaks aru gravitatsiooni erinevusest. Nonii, omaarust ma jummala kaine (v6ibolla selle kakao sees oli midagi?), aga no ei pysinud sellel joonel. Omaarust k6ndisin jummala otse aga kui silmad lahti tegin, siis oli paar sammu joonest eemal. Ja teine veel h2mmastava panev asi: muna sai panna naelapea peale seisma ja see j2i sinna nagu poleks yldse mingi fakt, et muna on ovaalne! Ma ei tea, mis tsikipriki seal taga oli, aga samas muna j2i naelale seisma ja seda sai sinna ise panna, seega ei olnud seal mingeid magneteid ega liimitud muidagi. Ja oli p2ris kanamuna! Igatahes jah, need kaks atraktsiooni olid seal p6hilised, millelt sai aru, et miski on teistmoodi. Ma veidi jalutasin seal ringi ja uudistasin neid kunstigaleriisid ja muud ymbritsevat. Seal oli ka p2ikesekell. Kuigi mul polnud aimugi, mis kell on (mul ju pole sellist luksust hetkel), siis ma tean, et see p2ikesekell oli ysna t2pne. See j2ttis numbrivarjud yhele lauale ning see muutus vastavalt p2ikese liikumisele p2eva jooksul.

Vot sellised muljed. Pealegi sain ma liinibussiga s6ita l2bi terve Quito (umbes 1h 10min yks ots) ja maksin edasi-tagasi pileti eest 80 senti. Ma olin ka ainuke v2ljamaalane neis bussides ja no ilmselgelt korralik vaatamisv22rsus taaskord :D Kohalikud on nii lyhikesed ka ja kuigi ma ei arva, et ma just pikk neiu olen (168cm), siis siin olen ma t6sine hiiglane nende keskel :D Ja kui palju meiki kohalikud naised kannavad...6udne! Nagu mingi laps oleks meigi n2kku pannud paljudele, kuna sellised kahtlased silmav2rvid (sinine, lilla) ja lopergused kulmud. Ma pole yhtegi naist ilusa meigiga n2inud. K6ik on nagu koogiga n2kku saanud.

Nagu ma enne ka mainisin, siis k2isin eile l2bi vihmasaju j6usaalis. V6tsin end kokku ja otsustasin uurida, mis see mu hosteli l2hedal asuv j6usaal endast kujutab. T2itsa asjalik oli ja ma olin t2iesti yksi seal enamus ajast. Ma muidugi l2ksin hoogu ja rahmeldasin seal pea 2 tundi...t2na on tulemus k2es...ei saa ei istuda ega astuda ilma oigamata. Aga ma tundsin, et ma olen t2iesti omas elemendis j2lle. Nii v2ga igatsen seda j6usaalirutiini ja nagu mingi stress kadus tervest mu kehast, mis sinna viimastest l2bielamistest oli kogunenud.

Igatahes n2dala p2rast saan ma 27!! Ja mu seljakotir2nduri elu hakkab ka suht samal ajal l6pule j6udma. 6 kuud ja 10 riiki!! Beat that, bitch!!! :D Niisama naljatan. Tegelt mul plaan kokkuv6te kirjutada oma k6ige viimasel p2eval (14.03) kogu oma reisist, l2bielamistest ja arvamustest, aga juba v6in 2ra 6elda, et kuigi olin oma mugavustsoonist 6 kuud v2ljas ja ma olen suht pankrotis, et kahetse ma yldse, et reisimise kasuks otsustasin. Reisimine 6petab rohkem kui ykski kool eales. Iseseisvus, eneseusaldus ja enesekindlus, tolerantsus, julgus, m6istmine, terve m6istus - vaid m6ned asjad, mida sa eales ainult kooliharidusele lootes ei saa. Ja 20ndad on ideaalne aeg ainult iseenda jaoks elada, sest see kogemus on miski, mida sinult keegi hiljem 2ra v6tta ei saa.

Paar pilti n2ppasin Googlest, et tekiks ettekujutus ekvaatorist..




Kuuldavuseni

K

No comments:

Post a Comment