Wednesday 21 December 2016

Maitseelamused: Mahlane banaanikook

Kuna mul pole otseselt midagi hästi lahedat kirjutada, kuna nädal on suht töiselt möödunud ja ega ma väga siit hostelist pole väljas käinud. Mõned vabatahtlikud on vahetunud aga ei midagi dramaatilist. See laisk USA kutt läks ära...õnneks! Igatahes kuna mul on aega olnud siin kokata ja uusi maitseid proovida ning enda järgi kohandada, siis panen siia ühe lihtsa retsepti. Kuna ma olen eriline magusahammas, siis ilmselgelt on tegemist koogiga.

Mahlane banaanikook

Vaja läheb

2 muna
3 hästi valmis banaani
1 tl küpsetuspulbrit
1,5 tassi nisujahu
0,5 klaasi õli (omal valikul)
0,5 klaasi piima
Omal valikul lisand (nt värsked/kûlmutatud marju, pähkleid, kookoshelbeid jne) kui isu on, aga ilma on ka hea!

Valmistamine

1. Kloppi munad lahti.
2. Lisa kahvliga purustatud banaanid ja sega korralikult läbi.
3. Lisa õli (mina kasutasin päevalilleõli, aga ka oliivi-ja kookosõli on head) ja sega läbi.
4. Lisa piim ning eelnevalt kokkusegatud jahu ja küpsetuspulber. Kui pole küpsetuspulbrit, siis ma lisasin näiteks supilusikatäie äädikat piima sisse ja lasin 10 minutit seista enne taignale lisamist. Sama efekt!
Võib lisada ka ekstra suhkrut veidi, aga üldiselt küpsed banaanid on juba piisavalt magusad, et pole lisasuhkrut vaja. Oma eelistuse järgi!
Mina lisasin ka kookoshelbeid ja neid kollaseid füüsleid (inkamarjad) teisel korral ning need jätsid mõnusa hapuka maitse. Aga ka ilma marjadeta on mõnus mahlane. Kui kasutad marju, siis lisa need kõige viimasena enne ahju panemist või näiteks pool taigent, marjad ja pool taigent peale. See koogitaigen peab jääma üsna vedel, et eelnevalt õlitatud koogivormi valades ta võtab ise üsna kergelt koogivormi kuju ilma mässamata.

Küpseta 170° ahjus tund aega või nii kaua kui midagi kahvlile külge ei hakka. Mul võttis tund aega.  Parim süüa veidi jahtununa, aga ka järgmisel päeval on hea, sest mahlasus ei kao!

Mõlemal korral söödi mul see minutitega käest ära. Kindlasti on võimalik teha ka gluteenivaba variant, kasutades riisi - või kookosjahu, aga kuna mul siin mägedes limiteeritud valik toidupoodides, siis tuli mõlemal korral kodune variant.

Head isu!



No comments:

Post a Comment