Friday 23 September 2016

BELIZE - 5 päeva muljed!

Täiesti uskumatult kiiresti on peaaegu nädal siin möödunud. Ma olen isegi täitsa harjunud oma olukorraga ja eile isegi elasin esimese tormi üle, kuigi ei saa salata, et ega see nali siin troopikas ei ole.  Siin tegelt iga päev ikka korra päeval ja õhtul 9 ajal tuleb padukat, aga see kestab ehk 5 minutit ja siis vaikne, aga no see eilne burgaa kestis tunde ja lennutas meil siin kõik hoovi peal laiali...kaasaarvatud kraanikausi torustiku!  Mul muidugi olid riided väljas kuivamas, seega käisin neid kesköösel päästmas, et need kusagile Hondurasesse ei lendaks.
Igatahes minu päevad on möödunud üsna asjalikult. Minu päev algab kell 6 hommikul (nagu kõigil siin), sest siin on siis juba täitsa valge ja päike tõuseb. Minu kohustus oli üks laoruum ära sorteerida. See oli kunagine veterinaarituba, seega oli see täis kassiravimeid ja operatsioonitehnikat + kuna see ruum on aastaid kasutuna seisnud, oli sellest saanud rõve prügila. Sõna otseses mõttes! Sinna justkui oli visatud kõik, mida parasjagu vaja polnud: kassipuurid, tühjad pappkastid, tühjad kassitoidukonservid, ehitusmaterjal ja selle varjupaiga omaniku enda isiklikud asjad (kohvrid, raamatud, plaadid jne). Ja lisa sinna veel 4 koera, kes seal iga öö magavad ja söövad ning hiiglaslik elus rott ja mardikad. See oli lihtsalt rõve! Mul võttis 3 päeva ja vist 6 100-liitrist prügikotti, et see ruum enamvähem korda teha. See kassikusehais ja aastaid seisnud koerasitt, mis seal oli...ma arvasin, et ega ma saan mingid allergiad sealt kah. Ma ei saa aru, kuidas üks ruum niimoodi käest ära on lastud. Muidugi anti see ruum mulle ära sorteerida, sest ma ju lolli peaga mainisin oma organiseerimisoskust ja puhtusvajadust. See omanik tahab sealt enamus asju n.ö aiamüüki panna, kuigi nähes, mis seisukorras seal paljud asjad olid (roosetatanud ja rottide/hiirte poolt näritud), aga no siin saarel vist läheb kõik kaubaks kui see müük reaalselt käsile võtta, kuna siia on nii raske asju transportida. Seetõttu on siin ka kõik kallim. Näiteks mingi tavaline pulgajäätis maksab 10 Belize dollarit, mis on umbes 4€! Eriti kallid on veel ka juur-ja puuviljad, kuna siin ei kasva midagi peale kookoste. Siin on hästi savine pinnas. Kookoseid on aga kõikjal. Isegi meil siin aias on päris mitu puud ja peab ettevaatlik olema, et pähe ei saa nendega kui need kukuvad. Ma ühe olen joonud ka tühjaks aga külmana kindlasti oleksid paremad, aga no meil pole sellist ruumi ühises külmkapis, et seal kookoseid külmutada.
Ainuke siiamaani ebamugav asi on mingid imepisikesed putukad,  mida siin loomade tõttu ka ohtrasti on. Nagu põdrakärbsed ja no raisad hammustavad nii, et mul pole ühtegi tervet kohta. Ma pole ainuke, kes nende lemmikroog on. Mul on küll putukatõrjevahendit, aga tundub, et nad on selle suhtes immuunsed. Õnneks mul jäävad ainult sellised punased täksid järgi, mis veits sügelevad, aga ühel prantslannast vabatahtlikul nii hästi ei ole lãinud. Ta on mustanahaline ja eriti tundlik tundub ta nahk olevat nende hammustuste vastu, nii et tal jalad oli lausa kobruliseks paistetanud. Nii et jah, mul isegi hästi läinud oma punnidega. Aga no sellega tuleb mul harjuda, kuna mida rohkem troopikasse, seda agressiivsemaks igast lendavad asjad muutuvad. Juba hoiatati mind mingite ämblike eest, mis hammustavad jne...on mida oodata 😓 muidugi saaks vältida seda pikemaid riideid kandes, aga siin on nii palav, et isegi tavalises õhukeses kleidis higi lihtsalt voolab. Eriti kui ma seda ruumi kraamisin ehk korralik füüsiline töö seal asju nihutades ja tõstes. Ma arvan, et ma olen vähemalt 2-3kg alla võtnud selle ajaga, mis ma reisinud olen. Kuidagi laiaks on särgid jäänud. Aga no ma ei saa kurta, kuna jõusaal on ju nüüd ära jäänud, kuigi korralik jõutreening on ûks asi, millest ma puudust tunnen. Aga no saan hakkama...tuleb siin miskit leida, millega kükke teha, et tagumikku päris lamedaks ei higistaks 😂
Mul on veel 6 päeva siin jäänud. Mu kohustus nüüd on selle varjupaiga Facebooki kontot täiendada, kuna seal pole mitte midagi. Ja siis see annetustevärk, et oleks mingi  lisasissetulek sellel hostelil/varjupaigal, kuna ega see odav pole siin saarel 86 kassi ja 4 koera üleval pidada. Muideks, kohalikud vihkavad kasse. Sellest see varjupaik alguse saigi, et see omanik leidis kotitäie merre visatud kassipoegi ning nägi kuidas kohalikud lasid oma koertel kasse tappa enda lõbustuseks. No ma pole ka eriline kassiinimene, aga selline käitumine on ebanormaalne. Alles eile üks vanamees käis siin nõudmas omanikuga rääkimist, et ta ei taha ühtegi kassi väljaspool siinset aeda näha kui ta siit rattaga mööda sõidab. Eriline ülbus ikka!

Meil siin vahepeal oli Belize iseseisvuspäev ka...kolmapäeval! Aga pidustused algasid juba teisipäeval ja ikka korralik karneval oli siin ning peatänavale toodi mitmesse kohta suured kõlarid ja DJ ning pidu kestis hommikutundideni, mis minu kella 21 tuduajaga üldse ei ühtinud. Kuna mu päevad hakkavad nii vara, siis olen ka jube vara magama läinud, kuna siin kell 18 juba kottpime ning tundub justkui ülihilja. Siin aeg justkui on peatunud koguaeg. Hommikul tavaliselt olen oma vabatahtliku tegevustega tegelenud, lõunal ujumas kãinud ja õhtupoolikud teiste vabatahtlikega kusagil istumas käinud. Ega selle kuumaga ei jõuagi väga aktiivne terve päev olla. selle saare moto ongi vist aja surnukslöömine, kuna ka kohalikel ei paista kuhugi kunagi kiiret olevat.

Aga OK, ûks kass just parkis ennast mulle sûlle magama ning "hellitab" mind oma küüntega...ei tea miks nad magades küüni sirutavad 😂

Lisan pilte järgmisesse postitusse!

Kuuldavuseni

K.

No comments:

Post a Comment