Wednesday 12 October 2016

Antigua, Guatemala

Eile käisin Rauli ja Theo'ga (prantsuse kutt)  Palinist umbes tunnise autosõidu kaugsel Antiguas. See on juba veits suurem linn ning ka turiste nãgi seal üsna palju. Terve linna tãnavad on nagu Tallinna vanalinn ehk nagu sellised munakiviteed. Palju oli lahedaid kohvikuid ja restorane. Samuti erinevaid kunsti-ja suveniiripoode. Siin on ka tikandid ja erinevad mustrid hästi moes. Ka Palinis kannavad paljud kohalikud naised ja lapsed rahvariideid igapäevaselt. Kahjuks pole mul veel pilti tõestuseks, aga ma üritan enne ãraminekut kellegi pildile saada, sest lapsed näevad nagu nukud välja neis rahvariietes. Antiguas me kõndisime ringi ja uudistasime kunstipoode. Kãisime ka söömas McDonaldsis. Meist keegi ei ole eriline fãnn, aga Antiguas lihtsalt peab minema, kuna peale selle, et seal pole tüüpiline kollane plastik sisustus, seal on ka menüü veits kohandatud kohalikule maitsele ehk saab guacamolet (purustatud avokaado) burgeriga jne. Peale selle oli sinna sisseehitatud park, nii et tekkiski selline tunne nagu oleks kusagil pargis piknikul.  Arvatavasti läheme me Antiguasse tagasi nädala lõpus, et veits jalga keerutama minna,kuna seal pidi ka korralikum ööelu olema. Kuigi mul Guatemalast olid alguses veits kahtlevad muljed, usun ma praeguseks, et see on üks kõige rikkalikuma kultuuriga riike Kesk-Ameerikas. Mul muidugi on veel mõned riigid kãia enne kui lõplikult saan analûûsida, aga Guatemalas on see Maiade kultuur nii tugevalt tunda ja silmaga näha. Eriti just sellistes kohtades nagu Palin ja Antigua. Peale hispaania keele räägitakse siin veel 22 erinevat Maiade keelt. Annab õppida!

Naljakas seik kah: mul paluti kirikust lahkuda, kuna ma kandsin lühikesi pükse 😂 Kohalikud on siin üliusklikud (katoliiklus) ning kirikuid ja pühakodasid seega palju. Mõtlesime siis ka, et vaatame ühte kirikusse sisse aga ega vãga kaugele pühavee kausist ukse juures ei saanud kui juba olin liiga patuselt riides Jeesuse pilgu all 😂 no andke andeks, et ma ei suuda +30°C kanda tumedaid pikki riideid, mis sellise pühamuga kooskõlas oleks. Ei saa minust usklikku ka siin, kuna meie stiilid lihtsalt ei kattu 😂

Pilte ka Antiguast..











No comments:

Post a Comment