Sunday 2 October 2016

Guatemala City

Olen jõudnud pealinna! Sõit siia kestis vähem kui 5h. Ma ei tea kustkohast see eilne piletimûûja mulle 7 välja võlus. Ta vist ise pole kunagi reisinud ja no mu hispaania keel ei ole nii halb, et ma ei tee vahet cinco (5) ja siete (7), mis ta mulle ütles. Igatahes buss oli ûlikorralik ja terves bussis oli kokku ehk 10 inimest minuga koos, nii et sai korralikult laiutada. Tee kulges mööda mägist teed, aga siiski asfalteeritud ja korralik, kuid hãsti jãrskude kurvidega. Vahel polnud isegi piirdeid,nii et sai alla vaadata, et mis võimalused ellujäämiseks oleks. No nullilähedased kindlasti. Meil vahepeal oli ka 20-minutiline paus ühe suure söögikoha juure, et end sirutada, süüa ja vetsus kâia, seega ülinormaalne võrreldes selle eilse sôiduga. See suur buss pani meid kusagil Guatemala City alguses maha ja paluti vãiksemasse bussi minna, mis kesklinna tõi. No see buss oli pilgeni tãis ehk umbes 25 inimest. Ja no see sõit ei lãinud viperusteta ehk siis kohe alguses keeras see buss kiirteele sõites ühele teisele autole ette. Õnneks oli õnnelik õnnetus ehk me bussis istudes ei tundnud mingit kokkupuudet aga mingid kriimud see teine auto ikka sai. Ma ei tea mis kohaga see meie bussijuht mõtles, kuna see oli ûliohtlik manööver, mis ta tegi. Teiselt realt tuli tãiskiirusega suur veoauto, nii et meil joppas ikka tãiega, et ta ainult sellele vãiksemale autole ette jãi. Ma sain kohe aru kui ta keerama hakkas kiirteele, et ta ei saa vajalikku hoogu sisse, et kohe tuleva liikluse eest ära saada, aga no ma olin lihtsalt õnnelik, et see veoauto meile sisse ei sõitnud, kuna ma istusin tãpselt taga nurgas, kuhu see löök oleks tulnud. Kalmistulaks oleks olnud ka! No siis veits seal istusime bussis, kuni seal pilte tehti auto "vigatustest" ning see bussijuht üritas end õigustada aga tegelikult igaüks sai aru, et see oli tema valearvestus lähenevate autode kiiruse suhtes. Üldse ma ei saanud aru, miks selline imelik reguleerimata koht üldse on, kuna sealt väljuvad ka suured bussid ja ei mingit hoovõturada, et tihedale kiirteele siseneda, vaid julmalt lihtsalt parklast 90-kraadiga vaja sisse sulanduda. No vãhemalt teise bussiga saime ilusti, kuigi see linn on ûks korralik ühesuunaline laburûnt. Nãeb ta muidugi korralikum välja kui need vãiksemad kûlad, aga ei tekitanud samas mingeid soojemaid tundeid. Hosteli leidsin ma omal kãel,kuna see asus bussijaamast suht ainult 2 tãnavavahet. Sain endale voodikoha, aga see oli ka paras naljanumber. Selle registreerimisega siia lãks sujuvalt, aga see mees, kes registratuuris töötab, oli lihtsalt nii uimane. Tundus justkui ma segaks tema internetis passimist. Tavaliselt ikka kui oled uus hostelis, siis nãidatakse kohe ringi, et kus nãiteks vannitoad on ja köök ning seletatakse, et mis kell peaks olema checkout ning kas on mingeid muid lisasid. See vend ei öelnud mulle sittagi. Näitas mulle toa, ûtles et võta milline vaba voodi tahes ning kõndis tagasi oma laua juurde netti. Ma siis lãksin minut hiljem kûsima, et kus siin nagu siis vannitoad ja värki on. Siis ajas end pûsti ning nâitas veits ringi. Aga ta ei maininud, et siin on hommikusöök tasuta. Seda kuulsin hiljem ühelt tüdrukult, kellega oma toas tuttavaks sain. Siis lãksin veel kord küsima onult, et mis kell siin check out on ning kuidas ma Palinisse saan siit. Ta vaatas mind sellise näoga, et mis kurat sa sinna lãhed, aga siis andis mulle kaarti ja seletas ära, kust kuhu ma minema pean, et kanabuss Palinisse saada. Palin on siit 40km. Kui sellega lõpuks korras oli, siis kãisin kiirelt duši all, vahetasin end vãhe kergematesse riietesse ning lãksin koos sellesama Šveitsi tûdrukuga (Zoe) söögikohta otsima, kuna oli ju tegelt üsna õhtusöögiaeg. Leidsime koha ja avastasime ka, et täna on siin nagu Lastekaitsepäev, mis neil suur püha, seega oli väga palju rahvast siin keskväljakul ja igast pidustused.  Meid Zoe'ga vaadati taaskord nagu ilmaimesid. No tegelt Zoe on veits Hispaania taustaga, seega ikkagi pruunid silmad ja tumedad juuksed, aga ta ikka minust veits pikem ka, seega kohalike jaoks vabsjee hiiglane. Igatahes peale sööki otsisime mingit poodi, kust pudelivett saaks. No ei ole noh! Peatãnaval oli iga teine pood jalatsipood. Ei tea miks siin nii palju jalatseid vaja on, aga sitaks on neid poode. Ja imelik oli, et need kõik lahti pühapäeval kella 17 ajal olid. Kõik muud kioskid olid kinni. Lõpuks ikka ühe väikse leidsime mingist kõrvaltãnavast, seega Zoe sai vett ning hakkasime teed tagasi hostelisse otsima. No ega me väga kaugel polnudki, aga oli juba pime ning need tãnavad olid kahtlased. No ei andnudki kaua oodata kui meie teed ristusid mingi purjus 4-liikmelise osside gãngiga...3 kutti ja 1 eit, aga see eit nãgi ka nagu kutt välja. Kutid kohe hakkasid mingeid seksuaalse alatooniga asju meile lõugama ning see lühike paks ossilik eit krahmas mult veepudeli käest ning kõndis minema. No ma ei hakanud pooliku veepudeli pärast kakelma ka ja hingasin kergendatult, et mul midagi muud kães ei olnud. Mul oli tegelt vöökott pluusi all, aga õnneks see jãi märkamatuks. Zoel oli ka seljakott aga õnneks seda ei puudutud. No tegelt see eit oli ainuke ärpleja, kuna need kutid olid liiga purjus, et hakata midagi meilt nõudma. No ju siis sellel eidel oli janu. Ta jõudu ei kasutanud, vaid lihtsalt kahtlaselt kõndis mul kõrval ja pomises midagi, millest ma aru ei saanud ning siis lihtsalt võttis mu veepudeli. No oleks ta miskit veel nõudma hakanud, ega ma oleks talle virutanud ka. Ta oli mulle vaevalt rinnuni ja parajalt pontsaks, et otseselt mingit ohtu ta ei kujutanud. Aga veendusin ise, et ega peale kella 18 pole mõtet hulkuda võõras kohas. Suurlinnas veel eriti. See rohkem kriminaalsem ka, kuna siin ikkagi näeb tãnaval kerjuseid ja kodutuid, mis mujal silma pole torganud. No jõudsime hostelisse tagasi tervelt ja võib öelda,et 2 õnnelikku õnnetust mul ühe päeva jooksul.
Hostel on mul muidu korralik aga jube vaikne. See peaks nagu party (peo) hostel olema, aga fuajees isegi ei mãngi muusika...nagu kirikus kõik on tasa. Ega ma eriti vaimustuses ka sellest linnast pole. Linn nagu linn ikka, aga siin on kôik ûksteise otsa ehitatud ning pole loodusele ruumi jäetud. Tee siia oli kûll väga ilus ja maagiline (pildid all) aga linnas sees pole isegi ûhtegi ûksikut puud jãetud. Vãhemalt ma ei nãinud ühtegi selle paari tunniga, mis me ringi kãisime. Pilte ma pole veel teinud, kuna ma ei võtnud telefoni kaasa (ônneks!), aga samas ma ei tea, mida siin pildistada oleks. Eks ma homme vaatan kui ma Palinisse hakkan sättima, et ehk jääb miskit veel ette.



 
Tuk-tuk takso
Nii tãis topitakse bussid, et isegi vahekãikudesse käivad istmed



Kuuldavuseni Palinist


K.


No comments:

Post a Comment