Thursday 27 October 2016

San Salvador

Olen jõudnud El Salvadori pealinna ja juba ka päeva kohaneda. Bussisõit siia Sonsonatest kestis taaskord poolteist tundi ja maksin $0.75 selle eest. Terve bussisõidu sain ühe kohaliku naise kõrval istuda, kes minuga täiega rääkida tahtis hispaania keeles...eksootiline nagu ma olen. No buss oli ääreni täis ka, seega ega mul erilist valikut polnud. Aga tore tädike oli. Jutustas mulle elust siin ja oma perest ning küsis minult miljon küsimust. Isegi tahtis mu emaili aadressi, et ta tahab mulle kirjutada ja oma poega mulle tutvustada, kes pidi minuvanune olema ja Kolumbias elama. Saa veel mehele siin chicken bus'is 😂 Vot kui nunnu! San Salvadori jõudes ta ootas minuga umbes 10 minutit mu Couchsurfingu võõrustajat, kes mulle autoga järele tuli. Jätsin siis viisakalt hüvasti ning tutvusin oma võõrustajaga. Tegemist on 44-aastase viimase aasta doktorandiga, kes üksi elab ja töötab ja reisib. Ei ole tal ei naist ega lapsi. Ta on hullult jutukas ja abivalmis. Õnneks räägib ta ka inglise keelt. Ta kodu on üllatavalt korralik aga no ma avastasin ka ta kiiksu...ta on ikka väga pedantne. Mitte otseselt puhtuse osas, kuigi siin on ikka väga korralik ja puhas võrreldes kohtadega, kus ma eelnevalt olen olnud, aga lihtsalt kõik peab suht joonlaua järgi olema laual ja volditud jne. Isegi wc-paberi voldib ära sealt maalt kust see rebitud on, nii et igakord kui ma wc lähen, siis on tunne nagu hotellis 😂 hea, et luikesid ei voldi 😂 muidugi ma tunnen end ülihästi sellises ümbruses, kus keegi täiega oma elamise eest hoolitseb, kuigi pikaajaliselt kindlasti hakkaks närvidele käima, et laual peab alati matt olema ja nõud tuleb kohe kappi panna sekundipealt kui need kuivaks saavad. Ilmselt seletab see ka seda miks ta abielus pole olnud. Muidu tore inimene ja igati abivalmis, aga jah, ta elukorraldus on veits liiga reeglitekohane, et kuidas ja mis. Pealegi tundub, et vist ei tunne ta end just kõige mugavamalt naistega. Mitte, et ta gei oleks, vaid ta nagu muutub üsna kohmetuks. Võibolla on minus probleem, kuna ma olen ehk liiga häälekas igast asjade suhtes ning ta ei ole eriline vaidleja, vaid üritab kõike ümber nurga nagu küsivas vormis rääkida.
Aga ma sain üle kuu aja lõpuks sooja dušši all käia ning tal on pesumasin!!! See kõik on äärmuslik luksus siinsetes riikides. Ma olen üle kuu aja oma riideid käsitsi pesnud ja mulle üldse ei meeldi, milliseks see riided jätab..nagu väljaveninud. Seega ma nüüd saan terve oma koti korraga pessu panna ning siit ära minnes on kindlasti uue inimese tunne. Sain üle pika aja ka ilma sääsetõrjevahendita magada, kuna igas eelnevas kohas on just öösiti see kõige hullem rünnak olnud, seega on olnud vaja end OFFiga alati enne magamaminekut sisse marineeriga. Siin aga on õhtuti soe aga hullult tuuline, mis putukatele ei meeldi.
Täna viis Guillermo (mu võõrustaja) mu linna lõunale ja näitas veits vanalinna ning kõndisime niisama ringi. Ega midagi suursugust ei olnud. Toit oli hea ja odav! Aga linnaplaanid on siin igas riigis nii sarnased olnud. Just kesklinn. Ikka on alati suur katedraal ühes väljaku otsas ja mingi muu parlamendihoone teises. Muidugi ei puudu ka mingid üksikud monumendid parkides ja ka mittetöötavad purskkaevud. Kõik on valget või kollakat värvi. Siin muidugi kesklinnas jääb silma nii palju korralikke, kuid mahajäetud maju. Nimelt oli kesklinn kunagi n.ö rikkurite rajoon, kuid üheltmaalt muutusid ääremaad palju turvalisemaks, seega kesklinn on jäänud rääma ning ilusa arhitektuuriga majad lihtsalt ära soditud ja uksed-aknad trellidega kinni löödud. Ka Guillermo (mu võõrustaja) elab San Salvadori põhja osas ning siin on tõesti nagu kohe teine linn. Palju vaiksem, puhtam ning euroopalikum. Kodu lähedal on mitu korraliku söögikohta, pubi ja suur supermarket (nagu Selver). Kõik on käe-jala juures. Et jah, ei saa kurta. Guillermo tahab mind veel randa viia nädalavahetusel ning teeb siin aktiivselt plaane, mis me teha võiks, seega mõnes mõttes on ta tüüpiline patrioot, kes oma kodumaa ilu ja võlu tahab edasi anda. Ma ei oskaks Eestis vist kedagi kuhugi viia...Stefanisse 😂 Aga eks näis kauaks ma siia jään. Arvatavasti max esmaspäevani ja siis edasi Hondurasesse. Guillermo pakkus küll välja, et tal järgmine nädal mingi päev Hondurase piiri lähedale asja tööasjus, kuid ma ei usu, et ma seda päeva ootama jään. Ka praegu tal siiski vaja töötada, aga ma ei taha üksinda kuhugi väga uitama minna, seega ootan, kuni tal aega on käia. Õnneks ta ise nii palju plaane teinud,et kuhu ta mind viia tahab, et hea on, et ma veidi puhata saan ka kui ta töötab 😂

Vot sellised lood ja laulud. Panen siia paar pilti ka, mis ma kesklinnast tegin..






No comments:

Post a Comment