Tuesday 15 November 2016

Jõudmine Costa Ricasse

Olen jõudnud juba pea 2 päeva Costa Ricas kohaneda ja ei saa üldse nuriseda. Piirile jõudmine Nicaraguast ja piiriületus läkaid sujuvalt. Pidin $4 maksma Nicaraguast lahkumiseks ja $3 Costa Ricasse sisenemiseks. Costa Rica piiris pidin ka tõestama, et mul on plaan riigist 90 päeva jooksul lahkuda. Vastasel juhul nad ei pruugi sisse lasta. Piiripunktis on mitmeid bussifirmasid, kellelt pilet osta (näiteks Panamasse) kui eeltöö tegemata, aga no ma olin selleks valmistunud ning oli ette näidata võlts lennupilet. No eks see veidi kriminaalne on, aga neile ei piisa sellest kui ma oleks öelnud, et ma ei tea täpselt millal ja tahan kanabussidega sõita, mille pileteid eelmüügist ei saa. Google on täis blogisid sellel teemal ning ka õpetusi, kuidas üks usutav lennupilet kokku panna. Õnneks on mul selleks üks IT-geeniusest sõber, kes selle mulle 5 minutiga valmis tegi. Tundus nagu hakkaksingi siit Bogotasse (Kolumbia) lendama järgmine nädal 😂 kuna ma ületasin piiri pühapäeval, siis Costa Rica piirpunktis oli tööl ainult 2 tolliametnikku. Veidi ikka piiriületajaid oli, seega neil polnud aega nämmutada...küsiti passi, kas tõend lahkumiseks on (nãitasin telefonist piletit), tempel ja tsaupakaaa! Ja nii ma sisenesingi "kriminaalselt" Costa Ricasse 😂 no tegelt ei ole see nii range ja ma kuulsin kuidas 2 tüdrukut seal selgitasid miks neil aegunud pilet on aga nad kindlasti plaanivad uuendada ja lasti ka sisse, aga lihtsalt, et sellest selgitusest pääseda ning asju hõlbustada, oli see võltspilet vajalik. Kui juba riiki sisse oled saanud, siis ei huvita kedagi kuidas ja kui kiiresti sa siit lahkud (90 päeva vältel). Samasugust tõendit küsitakse ka arvatavasti Panamas ja Kolumbias. No Panamast ma tegelt lendangi Kolumbiasse, seega sellejaoks mul pole võltspiletit vaja aga Kolumbias küll, kuna sealt ma arvatavasti liigun välja ikka maadmööda aga no kust ma tean täpselt kust ja kuidas ja mis kell, seega võltspilet tuleb kasutusele võtta taaskord. Alates Costa Ricast ma lahkusin C4 tsoonist (Guatemala, El Salvador, Honduras ja Nicaragua), kus on vaba liikumine 90 päeva vältel, seega polnud mul mingeid tõendeid vaja...peaasi et päevi järgi oleks. Ma kasutsin sellest 90st umbes 60 päeva ära. Kui ma tahaks kuhugi neisse riikidesse tagasi pöörduda, siis ma saaks kohe jälle 90 päeva. Kahju ainult, et peale Guatemala ma kusagilt templeid ei saanud. Ainult mingeid paberilipakaid n.ö sissesõiduloaga. Mul terve passivahe mingeid pabereid täis...nagu puruvana. Ma ei taha neid veel ära ka vistata, kuna ma ei tea kus vaja tõestada on äkki midagi. Pealegi hea mälestus, kuna neil paberitel on templid peal. Kleebin kõik passi hiljem tûhjaks jäänud templilehtedele 😂 Kusjuures jummala naljakas on kui suvalt neid templeid iga riik paneb mu passi. Mõned on kohe esimestel lehtedel, siis on tühjus ja siis taga. Ning iga kord kui riigist lahkun, siis see tolliametnik vaatab kõik lehed ûle, et kuhu kurat see esimene tempel pandi 😂 Ei mingit järjekorda! Tegelt mu pass saab järgmise aasta sügisel läbi, seega ma raudselt kleebin kõik oma paberilipakad sinna sisse kui see enam kehtiv pole ja ma saan uue passiga eputada. Selle oma passi kehtvusaja lõppemine on ka põhjus miks mul on ûsna limiteeritud aeg reisimiseks, sest ma pean olema kindel, et ma lõpetan reisimised 6 kuud enne passi aegumist, sest ELi väliselt võib probleeme tulla reisimisel ning mul kindlasti vaja USAsse sisse saada, et oma kohver ja asjad sealt kätte saada, aga seal võidakse kindlalt mulle midagi ütlema hakata kui nãiteks alles maikuus sinna lähen ja pass saab oktoobris läbi. Nii et jah, ei taha riskida sellega.

Igatahes olen tãnaseks Costa Ricasse jõudnud ja veidi on siin kindlasti palju teistsugusem atmosfäär, kuna siin on palju rohkem Kariibi mõjutusi ehk latiinod ja mustanahalised elavad segamini. Kohe piiril olid mustanahaliste hordid vastu võtmas, aga praeguses vãikseses linnas, kus ma peatun, on 99% latiinod. Costa Rica ametlik rahaühik on Colon (1€ = 551,4 colon), kuid ka USA Dollarit aksepteeritakse laialdaselt, aga sellega saab rohkem tõmmata. Colon on taaskord selline kahtlane rahaühik, millel väärtust nagu polegi. Ja enamus tuleb sentides!! 500 coloni on suur münt. Ülejäänud suuremad summad on rahatähed ning neil on reaalselt selline rahatäht nagu 20 000 coloni 😂 poes on arved meeletud....colonides muidugi. Paneb imestama ja harjumatu, kui bussipilet on 1560 coloni. Nad ütlevad neid numbreid nii kiiresti ka, et mul jookseb alati kohe alguses juhe kokku. Aga no saab hakkama.
Olen pea 2 päeva olnud Liberias, mis asus piirist pea tunni aja kaugusel ja on lähim transpordikeskus ehk kust bussi vahetades saaks enamus populaarsematesse kohtadesse Costa Rical. Ma eelistasin siia jääda paariks päevaks, kuna mul igapäevasest reisimisest veits kopp ees. Liberia on vãikelinn suure bussijaamaga aga samas siin kõik olemas, mis vaja. Ma kirjuan Liberiast ja oma plaanidest pikemalt järgmises postituses.

Kuuldavuseni

K

No comments:

Post a Comment