Sunday 20 November 2016

San Jose ja Cartago

Olen terve nädala lõpu ehk alates neljapäeva pärastlõunast veetnud San Joses ehk Costa Rica pealinnas. Olen siin oma Couchsurfingu võõrutaja juures olnud, kellel on üsna kena korter ja asjalikud korterikaaslased. Mu võõrustaja on kohalik, kuid ta jagab 3-magamistoaga ja 2-korruselist korterit 1 Belgia kuti ja 1 Kolumbia tüdrukuga. Nad kõik on 20ndates, seega üsna minuealised. Olen saanud ka veidi ringi käia selle 3 päevaga, kuigi mul ilmaga taaskord siin väga ei vedanud...no pidevalt sajab. Külm pole aga väga märg. Alles täna sain päevavalguses kesklinnas käia ringi lõpuks, kuna iga päev on sadanud lahinal. Pole üldse tore, kuna ega mul erilisi vettpidavaid riideid pole, aga no vähemalt sain tänagi käia.
San Jose mulle meeldib. See on selline korralik linn ikka võrreldes eelnevate pealinnadega. Ja esimest korda ma ei saa nii intensiivset tähelepanu kui varemalt on olnud. Muidugi vahitakse aga mitte nii ilmselgelt, et mul ebamugav on. Siin on ka palju rohkem turiste ja lausa gruppidena. Muidugi Costa Rica on ikka suht kallis seljakotirändurile, aga õnneks tänu Couchsurfingule mul on ikka õnnestunud kokku hoida. Peale minu oli siinsamas korteris ka veel üks Šveitsi tüdruk paar päeva ja täna just tulid 2 tükki Tšehhist, seega ikka omasuguseid näen tihti isegi Couchsurfingut tehes.
Eile käisin oma võõrustaja Luisi ja Šveitsi tüdrukuga Cartagos, kuna see oli lähedal (24km) ja palju väiksem linn, kus ringi jalutada ja rohkem kohalikku elu näha. Külastasime uhket Basilica't (katedraal), mis oli nagu muinasjutuloss..suur ja uhke. Aga kuna ma olen kõige ebareligioosem inimene, siis seal sees põlvili altarini (umbes 50m) roomavaid inimesi näha oli kohati suht hämmastav...ja nukker. Et kuidas üks selline koht inimesed nii alandlikuks muudab!? Ja seal oli ka nii öelda pühavee kaev, kus inimesed oma plastmassist pühakukujulisi pudeleid täitsid, sest see pidavat õnnistama. Puhas kraanivesi! Kusjuures Costa Rica on esimesi riike Kesk-Ameerikas, kus kraanivett võib juua, kuna see ei maitse nagu otse ujula basseinist. Seegi hea!
Aga kahjuks jah on iga päev sadanud vihma ja ainult hommikupoolikud on kuivad olnud.  Täna oli ainuke päev, kus kella 17ni oli kuiv, seega käisin omal jalal kesklinnas (pea 5km), uudistasin seal ringi ja jalutasin tagasi. Ma olin enne 2 korda käinud seal aga ainult pimedas koos Luisi ja ta sõpradega, aga päevavalges ikka teine asi. Aga üldiselt on San Jose väga asjalik linn. Väga turvaline ja palju huvitavat arhitektuuri. Luis viis mind veel ka kohalikku toitu sööma ja ei saa kurta. Hästi palju põhineb platano'l (nagu banaan) igal võimalikul moel ning muidugi riis ja oad hommikusöögiks, lõunaks ja õhtusöögiks. Ja muidugi kõik Ameerika kiirtoiduketid on siin laialt saadaval ja populaarsed.
Homsest ma liigun Kariibi mere kaldale ja väga lähedale Panama piirile. Plaanin seal olla 2-3 päeva ning loodetavasti kuivemat ilma nautida ja loodetavasti ka oma päevitust värskendama, kuna ma pole otseselt peale Belize rannas päevitanud. Eks ma hoian kursis!

Mõningad kuivemad pildid..

San Jose

San Jose kesklinn

Peatänav kesklinnas

Rahvusteater

Üks suurtest väljakutest

Basilica Cartagos

Basilica seest

Vana kiriku müürid Cartagos peale maavärinat

Alati õnnelik toidu saabudes 😂

Kuuldavuseni

K

No comments:

Post a Comment