Thursday 10 November 2016

Managua, Nicaragua

Ma ei tea nüüd kust otsast alustada...võibolla iseenda kirumisest, et ma kunagi kedagi ei kuula. Managua on kõige igavam pealinn, kus ma eales käinud olen. No reaalselt...mitte midagi! Pole isegi sellist n.ö ühtset kesklinna ega peatänavat, kus vähe asjalikum oleks. No Tegucigalpa polnud ka kõige põnevama kesklinnaga, aga seal oli vähemalt puhas ja pargid ja mingigi struktuur. Managua on lihtsalt nagu üks suur ülerahvastatud turg. Selle turu vahel veel sõidavad bussid läbisegi, nii et kogu õhk on heitgaasidest hall ja haisev. Peale selle pole ei mingeid tänavanimesid...nagu reaalselt isegi mitte suurtematel tänavatel. Ma olin oma MAPS.ME'ga (äpp mida orienteerumiseks kasutan, kuna see töötab ilma internetita ja saab kõik linnakaardid kätte ja distantsid kergelt arvutada) ikka väga segaduses. Mu Couchsurfing on veidi Managuast väljas (u. 8km) ning siin on rahulik ja ilus. Mu võõrustaja on tore naine, kes elab oma poja ja sakslannast sõbrannaga. Kodu on neil väike aga korralik ja kõik on olemas. Sain isegi masinaga pesu pesta taaskord. Ilm on siin veidi talutavam kui Leonis. Pidevalt on tuul aga samas ikka selline +30°C.
Aga jah, Managuas ei ole tõesti mitte midagi teha. Mind isegi hoiatati tänavatel 2 korda, et siin on ohtlik üksinda liikuda. Kusjuures need olid üsna tiheda liiklusega tänavad. Aga jah, ma sain niimoodi tähelepanu taaskord, et süda läks pahaks. Eriti kuna ma ei saanud tãpselt aru kus ma olen või kuhu suunas liikuda, siis see pidev vilistamine ja "ayy mami I love you" ajas veel eriti närvi. Lõpuks sihitult ringi kõndides otsustasin koju tagasi minna. Aga siis ma ei suutnud bussi leida. No joppaijaa! Võtsin siis takso, et see viiks mind kohta, kus ma eile bussi sain kui Leonist Managuasse jõudsin. Taaskord loll otsus! Siin ju taksojuhid on vãga jultunud kui sa enne ei lepi kokku hinda. Ja nii sain ma ka kindlasti suht kolmekordse hinna, aga ma lihtsalt tahtsin sealt kesklinnast minema saada. Lõpuks ühe kohaliku abiga leidsin ka bussi tagasi oma võõrustaja juurde. Elusees ei lähe tagasi enam sinna ja ei soovita ka kellegil teisel minna kui just eluisu otsas pole või eriti hullult meeldib mööbel ja köögiviljad, kuna neid oli seal laialdaselt saada. Kõik müüvad siiski suht ühte-sama kaupa, seega ega pikalt põnev ei ole. Ma isegi ei teinud ühtegi pilti, sest ma olin šokeeritud ja pidin pidevalt edasi liikuma, et keegi ei oleks hakanud arvama, et ma olen huvitatud nendega tutvumisest või nende kaubast.

Igatahes ma nüüd üritan leida tee Granadasse. Ma üldse ei taha tagasi minna sinna kesklinna kuigi omaarust ma olin täna mingis bussiterminalis, kus aga polnud ühtegi bussi. Ma loodan, et ma saan siit kodu juurest bussi Jinotepesse homme hommikul, mis on suht Managua ja Granada vahepeal ning mis bussi ma pidin kesklinnast võtma, et siia oma peatuspaika saada. Pigem vahetan bussi seal kui lähen sinna turule kõigi oma asjadega bussi otsima. Eks ma raporteerin kui Granadasse jõuan. Granada kindlasti on taaskord midagi Leoni-sarnast ehk täis turiste ja korralik. Palju kirikuid pidi seal olema....see ei üllata üldse enam siinsetes riikides 😂

Igatahes nõustun kõigi blogide ja hoiatustega, et Managuat on mõtekas vältida. Üldse ei saa aru, kuidas selline koht üldse pealinn on, sest mingit väga head muljet see Nicaraguast ei jäta kui siia näiteks lennata esimese sihtkohana. Leoni kõrval ikka täiesti pommiauk. Kusjuures Leon oli kunagi olnud Nicaragua pealinn, aga no ma ei tea kes või mis otsustas, et Managua selleks paremini sobib. Ilmselgelt halb otsus!

Kuuldavuseni Granadast

K.

No comments:

Post a Comment