Tuesday 8 November 2016

León, Nicaragua

Jõudsin edukalt Nicaraguasse. Seekord olid piiriprotseduurid lihtsamad aga kuna meid oli bussis üsna palju, siis võttis ikka aega...eriti Nicaraguasse sisenemisel. Aga tegelikult kogu see bussisõit läks üllatavalt kiiresti ja oli ruumi laiutada, et sain isegi magada vähe. Leonis pandi meid muidugi mingi eriti lambis kohas maha kusagil bensiinijaamas, sest seesama buss läks edasi pealinna ehk Managuasse. No õnneks ma polnud ainuke välismaalasest reisisell selles bussis, vaid tutvusin ühe omavanuse saksa kutiga, kes samamoodi tundmatusse sattus. No Leoni kesklinnast olime me umbes 3km kaugusel, seega ega väga jala ei oleks läinud. Muidugi olid meil taksojuhid kohe oma pakkumistega kallal, aga see oli ebanormaalne, mis hindu nad küsisid. Nicaragua ametlik raha on Cordoba (1€ = 32,4 GRD) , aga ka USA Dollarit aksepteeritakse laialdaselt (eriti taksod ja hostelid/hotellid). Nicaragua pidavat üks odavamaid riike olevat Kesk-Ameerkaa aga kui meilt $10 3km taksosõidu eest küsiti, naersime selle taksojuhi välja. Aga see taksojuht oli nii meeleheitel, et hakkas kohe usinasti hinda alandama. Lõpuks maksime talle 95 Codrobat aga isegi see, ma usun, et oli ülemakstud. Hosteli soovituse ma sain oma sõbrannalt ja ei pidanud pettuma. Kuna Saksa kutil puudus idee, kuhu minna, tuli ta minuga. Me olemegi pea 2 päeva koos ringi käinud Leonis ja kohalike eluga end kurssi viinud. Ja tõesti Nicaragua on odav võrreldes eelnevate riikidega. Näiteks Hondurasega võrreldes on siin ikka pea 3 korda odavam. Korralikult söönuks saab (ehk prae, mis koosneb riisist, ubadest, kanast ja salatist) vähem kui 2€-ga. Hostelitoa eest maksin ma 6€ öö (hommikusöök hinna sees). Hosteli nimi on Los Vacaciones. Asub ta kesklinnas, kus kõik on üsna käe-jala juures. Nicaraguas muidugi on tunduvalt palavam kui eelnevates riikides (v.a Belize, kus oli ülikuum). Nicaragua ja Leon tunduvad mulle ka palju turvalisemad. Me oleme Saksa kutiga ringi käinud kohtades,kus on ainult kohalikud ja oleme elus. Saan ka palju vähem tähelepanu, kuna siin on väga palju seljakotirändureid. Leon on täis kirikuid ja mitmeid erinevaid väljakuid,kus käib vilgas turuelu. Siin on ka palju puhtam ja mitmeid mõnusaid kohvikuid-restorane. Kohvi on siin väga hea! Pea igas hostelis pakutakse vulkaanikelgutamist ehk siin on üks aktiivne vulkaan, kuhu otsa saab ronida ja sealt sellise puualusega (nagu kelk) alla lasta. Muidugi alguses tuleb iseendal see saan sinna üles tassida ning pärast end ise ka puhtaks kasida kui sealt mustast tuhast alla tuled suure hooga. Ei tundunud eriti ahvatlev idee siinse palavaga + ühel tšikil siin hostelis on räme sinikas puusal ja lonkab jalga...jummala kindel, et kelgutas end lombakaks.
Homme ma suundun Managuasse ehk pealinna. Seal on mul ootel Couchsurfing aga seekord naisterahva juures. Plaanin seal olla reedeni, kuna Managua pidi suht igav olema. Aga no ma pean ju kõiges ise veenduma, et kas on igav või ohtlik või mis. Reedel plaanin minna Granadasse, mis pidavat üks rändurite lemmikpaiku olema. Pean taaskord ise veenduma enne kui hakkan lahkama. Õnneks siin ka kõik need suuremad linnad üksteisest tunnise bussisõidu kaugusel. Ilmselgelt eelistan siin riigisiseselt kanabusse. Mu hostel pakub ka bussireise nii Managuasse kui ka Granadasse, aga no $10! Olen kindel, et omalkäel on vaevalt $2. Pealegi ma juba leidsin kohaliku bussijaama ja sealt läheb iga sekund busse pealinna.
Igatahes Nicaragua esmamuljed on mul positiivsed. Veidi liiga palav on, aga Leon pidigi palavam olema. Ma loodan! Saa kõhnaks siin veel higistades 😂

Mõned kirikupildid ka..






Kuuldavuseni pealinnast

K.

No comments:

Post a Comment